it's friday, friday, gotta get down on friday!

sitter i skolan och äter en sött äpple, i mina mysbyxor!!! ja, mina vänner!! jag är i skolan och chill-laxar i mina mysisar. No biggy.
Ser ni hur vit jag är eller? Jag är in a big need of some color.
Kom på att det är lite svårt att äta äpple, mina tänder tillåter mig inte. Igår så åt jag hamburgare.
Oh just det!
AMAGAD.
Nu har jag en historia att berätta försök att hänga med.
Okej, så jag går en kurs som heter "Intercultural Communication", nu kankse Ting satte morgon kaffet i halsen för hon tänker: "nej, erika! detta ska vi inte läsa!!!", då kontrar jag med: jag vet, men det är så vi lär känna alla utbytes stundenter och några amerikanare. Ingen kurs som har med marketing strategy, finance eller law. Bara en kurs som betyder att vi hittar på grejjer i den här gruppen; bowling, käkar pizza, kareoke you name it.
Iallafall, professorn annonserar att det kommer bli en tävling, en matlagninstävling mellan killarna och tjejerna. Tjejerna är först ut, så det betyder att vi ska komma på ett tema och sen dekorera, laga mat och underhålla efter det. Det kan ju inte vara så svårt tänkte jag? Fyfan vad fel jag hade.
Hela diskussionen slutar med att två tjejer gråter, en pregnent teen mom (white american) goes in to labor, fem tjejer lämnar rummet, en tjej (african american) med svåra attitydsproblem börjar slamma i allt, skriker i äkta Raven stil och det enda man hör är "Girrrl, you've got some seroius issues"- Jag och franskan sitter lite i bakgrudnen och kollar på denna show, efter ett tag tänker vi det hade varit gatt med en kaffe? Vi försöker smyga ut väldigt diskret, då går miss african american igång "where tha hell are you think you're goin?!?!?!?", vi blev tagna med handen i syltburken, så vi fick blygt och skämmigt sätta oss igen. Vi kom ingenstans när det gäller diskussionen om tema.
Allt jag vet är att jag och Megane (franskan) ska göra cupcakes.
Jag undrar hur stämningen kommer vara nästa torsdag, skönt att vara utanför iallafall..
Men jag har lärt mig två saker;
1) 25 kulturer kan inte sammarbeta.
2) Sverige eller Frankrike kommer aldrig starta krig, men USA jisses startar ni inte krig mot ett annat land så kommer ni fixa inbördeskrig.

Kommentarer
Postat av: Kim

hahahah!! kan inte du filma nästa möte??

2012-02-11 @ 17:12:54
Postat av: Ting

Varför framstår jag som den fulla och den som är besserwisser. Sluta upp med det där!!!! Men jag älskar att läsa dina inlägg. Dem får mig att skratta ut högt!!!

2012-02-15 @ 07:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0