Lifesafers!

Ojojoj! vad jag har nyheter! Ida och Kim, jag har lite storrys för er! Men till er andra, här kommer bilderna ni all been waiting for!
Kim, detta är köket!! Hade du klarat av detta? Då har jag ändå plockat undan lite innan för jag att skulle ta kort.
Här är vårt sällskapsrum, ser inte så sällskapligt ut va? Jag la fram en tidning innan jag tog kort, jag vet inte om ni ser den men den ligger på köksborder i vänster upper side. Se&Hör, svensk folkkär tidning. Ska bli spännande och se om asiaterna vågar bläddra lite i den.
Annars då? Jo, jag måste berätta om min chock igår! Allså, under min vecka här, japp, exakt en vecka idag! Så har jag varit väldigt öppen för den nya kulturen jag har stött på här i min lilla lägenhet. Men igår så gav jag upp. Köket var i praktiskt taget upptaget från 9 på morgonen till 9 på kvällen, kinesen började med en "gormet" middag inkulderat all världens kryddor och blad, ungefär som elins vegan soppa. Du vet, man får barr och kottar man vissa tycker det är gott. Jaja, så hon lagar på med sina vänner i ungefär 5 timmar. Jag är inte snabb nog att komma in för att koka min pasta, sydkoreanen hinner före. Jag trodde ingen kunde slå kinesens äckliga middag, som luktade skit!!! kan jag tillägga, men det kunde sydkoreanen. Hon ska laga, sushi, sydkoreansk sushi. Först tänker man sushi, men det tycker ju alla är så himla gott, det luktar ju inte förskräckligt liksom. Men det är inte den japanska sushin som vi skandinavier är vana vid, jag sa ju tidigare att detta var sydkoreansk. Detta innhåller: ägg, kokt korv, sur-kål och ris. 4 ingredienser som absolut inte passar ihop rent luktmässigt. Det var faktiskt tur jag lagade sist, för min pasta carbonara gjorde doften i lägenheten lite mer...neutral. Men jag fick iallafall laga min mat vid 9. Helt okej, för jag får vänja mig! Är det en sak jag har lärt mig är det att sydkoreanen och kinesen lagar varje måltid, ingen hämtmat eller nånting. Så jag får antingen laga middag skit tidigt eller skit sent. Man får liksom kompromissa i livet. Jag fick städschema dom får köket.
Jag vet inte om jag orkar skriva mer nu. Jag hade ju en storry tillägnat ida, men den kankse vi kan ta imorgon? Ni måste vara trötta efter att ha läst mitt inlägg, krävs ju ett viss tålamod för att hänga med i mina inlägg.
Jag tackar för den här gången, peace!

Kommentarer
Postat av: mom

HA HA HA HA HA

2012-01-19 @ 00:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0